Schimb amortizoare fata spate

Atunci când maşina ta începe să se balanseze ca o barcă este momentul să schimbi amortizoarele. În majoritatea cazurilor apar probleme în amortizoare şi pentru început vei vedea scurgeri minore de ulei. Pentru a fi evitate problemele majore, este recomandat ca la 80.000 km să verifici amortizoarele. Cea mai bună idee este însă să mergi în service la 20.000 km. poţi considera că o problemă cu amortizoarele este deranjantă din cauza modului în care maşina se balansează, dar realitatea nu este asta.

După ce amortizoarele îşi pierd proprietăţile, maşina începe să piardă contactul cu solul la denivelări mari şi distanţa de frânare va creşte, iar manevrabilitatea autoturismului e va reduce considerabil. În momentul în care amortizoarele nu sunt în stare bună creşte şi riscul de acvaplanare.

Dacă maşina este instabilă şi se manevrează greu sau are tendinţa de subvirare şi distanţa de frânare creşte este foarte important să mergi în service. O problemă majoră ce poate rezulta din defecţiunea amortizoarelor este faptul că maşina nu va mai fi la fel de stabilă în viraje. Amortizoarele uzate nu pot să menţină roata aferentă exteriorului virajului pe asfalt ceea ce va genera instabilitate şi risc de derapaj.

Pentru amortizoarele pe ulei particulele de aer se unesc la nivel molecular. Mişcarea pistoanelor în timpul decomprimării şi comprimării generează modificări de presiune care atrag şi fenomenul cunoscut sub numele de spumare  a uleiului. În cazul distanţelor lungi, forţa amortizoare scade extrem de mare şi amortizorul îşi pierde complet eficientă. În acest caz, roţile îşi pot pierde capacitatea de tracţiune şi vei observa că dinamica maşinii va avea de suferit.

Un aspect foarte important este schimbarea amortizoarelor perechi. Chiar dacă doar unul este stricat, în momentul în care schimbi doar un singur amortizor pe punte, durata sa de viaţă va scădea şi maşină poate avea un comportament greşit.



Galerie 1

Galerie 2