Schimb arcuri

Din cauza eforturilor statice sau dinamice, arcurile sunt supuse unui proces de îmbătrânire și își pierd proprietățile elastice. Un fenomen foarte des întâlnit la arcurile elicoidale sau lamelare este pierderea înălțimii. Arcurile pot să se comprime ireversibil caz în care se va micşora gardă la sol. În cazul autoturismelor SUV această modificare poate fi observată mai uşor din cauza reducerii gărzii la sol.

Din nefericire sunt şi persoane care considera ca arcurile sunt bune atâta timp cât nu sunt rupte. Ideea aceasta este greşită pentru că durata de viaţă normală a arcurilor elicoidale este de 5 ani. Arcurile lamelare au durate de viaţă reduse din cauza şocurilor dar şi din cauza supraîncărcărilor dese.

Arcurile se înlocuiesc la 5 ani în cele mai multe cazuri şi în mod preventiv. După perioara aceasta ele nu mai sunt în parametrii iniţiali şi autoturismul va dezvolta un comportament impropriu. Utilizarea amortizoarelor pentru vibraţii noi alături de arcuri uzate determină un comportament dinamic problematic şi poate genera deteriorarea prematură a noului set de amortizoare.

Arcurile reprezintă acele organe ale maşinii care au rolul de a diminua şocurile care apar în zona de contact dintre calea de rulare şi roţi. Există mai multe tipuri de suspensii şi de arcuri. Arcurile elicoidale sunt utilizate de cele mai multe autoturisme din prezent. Ele pot să fie configurate astfel încât să obţină confort sporit şi mai multă siguranţă. Arcurile lamelare sunt cele mai vechi tipuri utilizate şi sunt puse acum pe maşini utilitare, care duc sarcini considerabile. arcurile bară de torsiune s-au folosit atât în industria auto cât şi în cea militară. Anumite sisteme de suspensie ale vehiculelor 4 x 4, ale utilajelor sau chiar şi ale tancurilor utilizează în prezent bare de torsiune.

În funcţie de tipul de arcuri pe care le ai şi de specificaţiile maşinii, acestea trebuie înlocuite periodic cu produsele corespunzătoare.