Schimb bieleta antiruliu

Bieleta antiruliu face parte din suspensie şi contribuie la înclinarea optimă a maşinii pe drumuri cu denivelări sau în curbe. Bieleta antiruliu conectează roţile care sunt opuse pe aceeaşi punte şi face legătura între bara stabilizatoare şi amortizor.

Bieleta are scopul de a face că amortizoarele să funcţioneze egal în momentul unui viraj. Chiar dacă poate fi întâlnită în mai multe variante constructive, bieleta are o funcţie comună şi anume aceea de a menţine maşina paralelă cu solul sau cât mai paralela posibil.

În virajele strânse maşina tinde să se încline către roata din interior, iar roţile sunt mai aproape de caroserie. În cazul în care bieleta antiruliu nu mai funcţionează aceasta nu va mai forţa partea din exterior să se lase şi nu va mai apropia roţile din exteriorul virajului. Rezultă faptul că  maşina nu se va apropia de sol iar şansele de a te răsturna devin foarte mari, maşina devenind instabilă şi incapabilă să mai abordeze virajele la viteze mari.

Semnele de uzură ale acestei bielete nu sunt evidente şi nici vizibile. Şoferii cu experienţă detectează zgomotele ciudate ale maşinii şi înţeleg că bieleta este stricată din cauza modului în care se modifică comportamentul dinamic al maşinii. Bieleta antiruliu trebuie schimbată la timp pentru că va afecta foarte mult comportamentul maşinii în momentul în care apar situaţii limită aşa cum se întâmplă şi la înclinarea în exces a maşinii. Schimbul bieletei antiruliu nu consta foarte mult iar de obicei problemele cu această componentă poate genera şi alte surprize deloc plăcute în sistemul de suspensie motiv pentru care îţi recomandăm să schimbi bieletele la timp. Având în vedere faptul că nu sunt componente costisitoare nu ai practic niciun motiv pentru a nu le schimba la timp. Odată schimbate, comportamentul dinamic al maşinii va reveni la normal şi nu mai există alte riscuri asociate.