Schimb Kit Distributie

Schimbarea kitului de distribuţie este una dintre cele mai costisitoare operaţiuni de întreţine de rutină. Kitul de distribuţie trebuie să fie schimbat în conformitate cu indicaţiile din manualul de utilizare al maşinii şi intervalul de schimb va varia de la o marcă la alta şi chiar de la un motor la altul.

Cele mai întâlnite intervale de schimb pentru distribuţie cu curea de cauciuc este de 60.000 km sau de cinci ani însă aceasta nu este o regulă. În cazul în care materialul din care cureaua este făcută nu este de bun, pot să apară şi crăpături în timp şi schimbul trebuie să fie făcut mult mai devreme.

Distribuţia trebuie să fie schimbată din cauza trecerii timpului sau din cauza că ansamblul de componente care alcătuiesc kitul de distribuţie se strică. De la un producător la altul, timpul care este estimat că fiind optim în cazul schimbărilor de distribuţie poate să fie diferit.

Este recomandat să se facă diagnosticarea mecanismului de distribuţie în mod periodic pentru a putea fi evitate problemele. În cazul evaluării randamentului mecanismului de distribuţie vor fi analizate starea lanţului, starea rolei de întindere, dimensiunile camerelor, formele şi pinioanele, jocul existent între supapă şi colbutori dar şi zgomotele care sunt emise de către mecanismul de distribuţie.

În cazul în care kitul de distribuţie se strică în mers, pot apărea accidente grave. Ruperea curelei ori al lantului de distributie poate genera deteriorarea completă a motorului, caz în care costurile pot fi foarte mari. De asemenea, există riscul de a pierde controlul volanului la viteze mari, caz în care situaţia se poate termina atât cu pierderi materiale cât şi cu pierderi umane.

Nu toate autovehiculele au acelasi tip de distributie. Exista masini cu distributie pe curea si masini cu distributie pe lant, acestea din urma fiind mult mai durabile in timp. Pe langa distributia propriuzisa, mai exista si o serie de curele de transmisie si accesorii care trebuie inlocuite in acelasi timp.

Kit-ul de distributie se schimba preventiv, pentru a evita distrugerea partiala sau totala a motorului in cazul in care cureaua (sau lantul) se va rupe din cauza uzurii. Cu toate acestea, inlocuirea acesteia nu garanteaza ca nu vor mai putea aparea probleme mai repede decat este prevazut. Se mai zice ca o distributie schimbata “nu mai tine” la fel de mult ca cea originala.

Daca distributia nu este inlocuita la timp, uzura curelei sau chiar si a lantului va duce inevitabil la ruperea dintilor sau chiar ruperea curelei, mai devreme sau mai tarziu. In urma ruperii, supapele care raman deschise vor fi lovite violent de pistoanele aflate inca in miscare, din cauza faptului ca nu mai are cine sa le sincronizeze. In functie de noroc, te poti alege fie doar cu doua-trei supape indoite, fie cu distrugerea chiuloasei, fisurarea blocului motor, spargerea pistoanelor, ruperea bielelor sau afectarea vilbrochenului. In unele cazuri ar fi mai ieftin sa schimbi motorul cu totul (sau chiar masina) decat sa il repari!

Evita astfel de probleme si vino la noi pentru schimbul kit-ului de distributie!