Schimb filtre particule
Filtrul de particule este un dispozitiv care are rol de filtrare şi care se află în zonă de evacuare, scopul sau fiind acela de a reţine particulele pe care motorul le emite. El poate fi pus înainte sau după catalizator şi poate fi amplasat inclusiv între două catalizatoare.
Atunci când unitatea de control electronică transmite că are nevoie de regenerare apare în bord un martor galben şi o ilustraţie specifică. Dacă filtrul nu este regenerat vor apărea mai multe erori în bord, depinzând de tipul de vehicul. În plus, martorul aferent regenerării pâlpâie şi avertizează sonor iar dacă nu este regenerat filtrul, acesta se va bloca iremediabil. În momentul în care ajunge în mod avarie, maşina nu mai trage, cuplul lipseşte, puterea se diminuează sau turaţiile sunt limitate la 3000 RPM, o valoare care poate varia de la un fabricant la altul.
Când filtrul de particule este înfundat apar mai multe probleme. În primul rând va avea loc un amestec mai bogat de combustibil ceea ce va duce la creştea consumului din cauza arderilor bogate, de unde rezultă şi creşterea emisiilor de funingine. Filtrul poate să se defecteze prematur în cazul în care sunt adunate prea multe particule şi poate fi curăţat cu ajutorul procedeelor specifice, dar trebuie să fie dus la timp la întreţinere astfel încât să nu fie complet blocat.
În cazul în care filtrul de particule este complet deteriorat el trebuie înlocuit într-un service auto. Noi te aşteptăm cu o gamă completă de servicii în acest sens. Chiar dacă filtrul de particule are un preţ foarte mare, el trebuie schimbat atunci când este necesar pentru a evita alte probleme ale maşinii cum sunt cele enunţate mai sus. Preţul diferă în funcţie de brandul maşinii şi de anul de fabricaţie, dar şi de alţi parametrii pe care îi vei alege atunci când îl cumperi.