Schimb radiator racire ulei

 

Răcirea motorului este cea care face că funcţionarea sa corectă să fie posibilă. Fără o răcire corespunzătoare, toată căldura determinată de combustie şi de piesele metalice care se ating ar dilata metalele, generând defectarea maşinii şi griparea motorului. Într-un motor se dezvoltă temperaturi mari, care încep de la 90 de grade şi ajung până la 105 grade în cazul motoarelor foarte turate. Lucrul acesta face că temperatura să fie disipată, moment în care intră în acţiune radiatorul.

Radiatorul are rolul principal de a acţiona că sistem de transfer de energie termică. Acest lucru se bazează pe un amestec de antigel şi apa cu rolul de a prelua din motor căldura. Lichidul de răcire preia căldura pe traseul sau. La răcire intervine şi ventilatorul, care este poziţionat aproape de radiator, între el şi motor. Aerul rece pe care îl furnizează ventilatorul are rolul de a răci amestecul de antigel şi de apă prin convecţie pentru că temperatura să se menţină în limite normale.

Radiatorul este format din blocuri de metal şi lamele mici. Cea mai importantă porţiune este miezul şi poate să aibă configuraţii diferite de la un model la altul. În cazul în care această secţiune se strică se recomandă înlocuirea completă a radiatorului. Dacă buşonul lipseşte sau nu se mai închide corect este mai simplu să schimbi buşonul doar. De asemenea, pot să apară probleme şi în vasul de expasiune văzute sub formă de scurgeri. În cazul în care apar aceste defecţiuni este recomandat să înlocuieşti recipientul sau să remediezi problema care a determina scurgerile. În cazul în care problemele apar în miezul radiatorului, acesta este principala zonă şi se va schimba complet radiatorul. Indiferent de defecţiunea pe care o ai la radiator, este recomandat că starea lui să fie verificată în service şi că toate reparaţiile să fie făcute din timp pentru a evita costuri suplimentare foarte mari.



Galerie 1

Galerie 2

Galerie 2 fara imagini.