Schimb ulei servo-directie

În timp ce există şi maşini la care direcţia este complet electrică sau electronică, sunt şi vehicule care funcţionează cu ulei de servodirecţie. Majoritatea maşinilor au direcţie hidraulică iar uleiul se pune într-un recipient dedicat. La fel că oricare dintre vasele aflate sub capotă, şi cel de servo are un nivel maxim şi un nivel minim între care trebuie  să  fie uleiul. Uleiul de servo trebuie  să  fie  schimbat în două situaţii: în momentul în care a venit termenul de schimbare sau atunci când încep să apară problemele. Trebuie să ştii că uleiul de servo are un interval de schimb, aşa cum se întâmplă şi cu uleiul de motor. În general se schimbă la 4 ani sau la 50.000 km. Dacă depăşeşti acest interval trebuie să schimbi neapărat în service lichidul de servo.

Rolul uleiului este  foarte important. În primul rând acesta are rol hidraulic însă  are şi rolul de a răci componentele. Pompă de servo se încinge în timpul funcţionarii şi dacă ai ulei vechi care şi-a pierdut calităţile de presurizare şi de răcire, pompa va fi suprasolicitată, caz în care se poate strica foarte uşor. La fel se întâmplă şi cu caseta de direcţie. Dacă ai lichidul de servo foarte vechi rişti să strici atât pompa cât şi caseta.

Schimbarea uleiului de servo nu este o investiţie majoră, însă dacă cele două componente anterior menţionate se strică, poţi ajunge la investiţii serioase. Atât pompa de servo cât şi caseta au preţuri extrem de mari. De asemenea, este foarte important că atunci când începi să pierzi lichidul de servodirecţie, să verifici periodic nivelul acestuia şi să nu conduci maşina cu prea puţin ulei de servo pentru că riscurile sunt similare. Problemele  care generează pierderea lichidului de servo ar trebui să fie remediate rapid într-un service autorizat.

Te aşteptăm în service atât cu servicii de schimbare a uleiului de servo cât şi cu servicii de evaluare a sistemului tău complet de servodirecţie.



Galerie 1

Galerie 2