Schimbare lichid de frana

 

Nimic nu funcționează fără lichid de frână! Deci, verifică și schimbă-l corect

O mașină capabilă de frânare este chiar mai importantă decât o mașină capabilă să se conducă singură. Prin urmare, lichidul de frână este de departe cel mai important fluid de funcționare din orice mașină. Dacă eșuează sau suferă o problemă, nu numai siguranța mașinii, ci și cea a tuturor celorlalți șoferi sunt în pericol. În acest articol poți citi de ce trebuie să faci schimbare de lichid de frână.

Transmisia și creșterea forței hidraulice

La mașini, sistemul de frânare, cu excepția frânei de parcare, funcționează hidraulic, ceea ce înseamnă că forța de frânare este transmisă prin fluide. Fluidele au proprietatea de a se dispersa uniform într-un sistem de tuburi și vase și nu pot fi comprimate. Forța aplicată, de exemplu prin apăsarea pedalei de frână, are un efect imediat asupra întregului sistem.

Alternativ, există și sisteme pneumatice de frânare, precum și sisteme hibride în care sistemele hidraulice și pneumatice funcționează împreună. Aceste sisteme pot fi găsite pe camioane sau autobuze. Din acest motiv, aceste vehicule fluieră când se opresc la semafoare. Cele două sisteme sunt legate între ele. Deoarece gazele pot fi comprimate, acestea reduc și întârzie transmiterea forței de frânare. Aceasta este principala diferență între sistemele hidraulice și cele pneumatice.

Mașinile sunt echipate exclusiv cu sistem de frânare hidraulică. Numai frâna de mână funcționează cu un cablu. Prezența gazului în circuitul de frânare poate avea consecințe fatale: acest lucru poate duce la o defecțiune completă a circuitului de frânare, șoferul pompând în vid la apăsarea pedalei de frână. Nu poate face nimic atunci pentru a preveni căderea vehiculului într-un obstacol sau orice alt pericol care ar apărea.

Cum intră gazul în lichidul de frână?

Gazul poate pătrunde în lichidul de frână în două moduri: frânarea poate fierbe apa din condens, provocând bule de vapori. În plus, aerul poate pătrunde în circuit prin scurgeri, ceea ce este rar, dar posibil pe circuitele de frână vechi dacă se folosește un lichid de frână nepotrivit.

Prezența apei în lichidul de frână este deosebit de importantă. Acest lichid are proprietăți și sarcini specifice:

  • Rezistență și fiabilitate la temperaturi ridicate și scăzute;
  • Forță de transmisie fiabilă;
  • Fără floculare;
  • Fără reacție chimică cu orice material în contact.

Principalul inamic: apa

Lichidele de frână vândute în supermarketuri sunt de obicei capabile să îndeplinească aceste cerințe, dar nu fără efecte secundare. Unul dintre efectele sale este că lichidul devine higroscopic, adică atrage apa. Lichidul de frână absoarbe treptat apa la fel ca un bloc de sare care absoarbe vaporii de apă din aer.

Din fericire, acumularea de apă este clar vizibilă. Lichidul de frână nou este limpede și de culoare galben auriu. Lichidul de frână contaminat este verde și întunecat.

Atenție: Când lichidul de frână capătă această culoare, timpul de înlocuire a trecut deja și este necesară o acțiune imediată.

Întotdeauna schimba complet lichidul de frână

Înainte de a schimba lichidul de frână, trebuie mai întâi să verifici nivelul lichidului de frână. Dacă este prea scăzut, sistemul își pierde probabil mult din fluid. Înainte de a adăuga lichid de frână nou, scurgerea trebuie găsită și reparată.

Atenție: simpla adăugare de lichid de frână nou pentru a completa este o soluție proastă și periculoasă. Noul lichid de frână va fi imediat contaminat cu cel vechi. În plus, dacă scurgerea nu a fost reparată, sistemul de frânare va eșua pe termen mai mult sau mai puțin lung.

Prin urmare, lichidul de frână trebuie înlocuit întotdeauna complet. Acesta va fi sifonat sau evacuat la șurubul de purjare al cilindrului de frână. În plus, pentru a îndepărta resturile și tot fluidul vechi, mecanicii auto curăță aerul comprimat.

Nu uita să cureți

Nu se adaugă doar lichid de frână nou. Întregul sistem de frânare trebuie curățat. Cea mai ușoară cale este ca cineva să te ajute urcându-se la volan. Începe cu cilindrul de frână cel mai îndepărtat de pedala de frână. Pentru vehiculele cu volan pe dreapta, aceasta va fi roata din spate stângă. Cu șurubul de purjare deschis, asistentul tău ar trebui să pompeze pedala de frână până când lichidul de frână iese din șurubul de purjare. Apoi închide rapid șurubul de purjare și repeta operația pe celelalte roți, fără a uita să verifici în mod regulat nivelul lichidului.

Respectă intervalele de întreținere

Prin lege, lichidul de frână trebuie schimbat la fiecare doi ani. Această perioadă este în mod normal acoperită de inspecția tehnică, deoarece lichidul de frână vechi trebuie inspectat în timpul acestor vizite. Cu toate acestea, inspecția nu include o analiză a lichidului de frână, ci un test de funcționare și de scurgere a sistemului de frână.

Atunci când cumperi o mașină uzată, este esențial să verifici starea lichidului de frână. Este posibil să fi fost prezent de foarte mult timp sau proprietarul anterior nu a respectat termenele dintre vizite. Atunci când cumperi o mașină uzată, se recomandă să modifici uleiul și lichidul de frână .

Nu arunca vechiul lichid de frână în apele uzate, ci trateză-l ca deșeuri chimice. Poate fi turnat în noua cutie de ulei și aruncat la punctul de cumpărare. Furnizorul se va ocupa de eliminarea sa responsabilă. Alternativ, poate fi trimis gratuit pe site-uri online sau depozitat la un centru de deșeuri.

Lichidul de frână nu poate fi amestecat

Lichidul de frână nu trebuie niciodată completat sub nicio formă. Același lichid de frână trebuie utilizat întotdeauna, indiferent dacă este vorba de o revizie sau de o schimbare completă de tipul prescris de producător. Lichidul de frână corect este specificat de codul DOT aflat pe ambalaj. În Europa este în general codul DOT1-4. DOT 5 este de obicei folosit pe mașinile americane.

Este foarte important să acționezi asupra acestor date. Lichidul de frână defect poate afecta componentele sistemului de frână, provocând scurgeri și poluând sistemul. Ambele pot duce la o situație de condus periculoasă dacă frânele te lasă.

Acordă atenție calității mărcii

Frânele sunt cea mai importantă parte a unei mașini, componentele sale ar trebui să fie întotdeauna de o calitate de marcă de primă clasă și acest lucru se aplică și lichidului de frână. Produsele generice, din sursă necunoscută, pot fi falsificate și de calitate inferioară, prezentând un risc incalculabil.